Week #43: herfstvakantie

De laatste tijd mis ik mijn weekoverzicht en na het missen van de Zonnige Zondag van afgelopen week, ga ik gewoon weer een weekoverzicht maken. Want hé, het is natuurlijk nog steeds mijn eigen blog. 🙂

Het is wel mijn bedoeling om dat iets eerder te plaatsen dan dinsdag, ik gok dat het maandag gaat worden. Voor deze keer een iets later weekoverzicht.

Maandag

We zitten midden in een verbouwing, de jongste en de middelste hebben vakantie en ik werk vandaag een halve dag. Verder ben ik moe. Iets vreet er veel energie en ik kan niet goed achterhalen wat het is. Om het hele verbouwingsgebeuren te ontvluchten ga ik maar even boodschappen doen. Even er tussenuit.

Het kanaal in Tilburg
Struikrover

Dinsdag

Vanochtend opgestaan met een bericht in de familie app van gisteravond. Mijn oom is overleden. Hij was al langere tijd ziek, dus het was al wel te verwachten. Maar weer een familielid dat komt te overlijden, het mag nu wel een keer klaar zijn. Er mag wel wat meer tijd tussen zitten nu. Na het avondeten fiets ik nog even naar mijn vader. Hij was gistermiddag nog net op tijd bij mijn oom op bezoek geweest, heeft dus nog afscheid kunnen nemen.

Woensdag

Voor mij is nu ook een verkorte herfstvakantie begonnen, even niet werken. Maar wel vroeg opstaan, want inmiddels is de stukadoor begonnen en die staat al voor 7 uur aan de deur. Dus de wekker gaat extra vroeg. Maar met resultaat, want wat knapt een ruimte daarvan op als de muren gestuct zijn! Verder ben ik vandaag vooral bezig met de was. Want we gaan komend weekend naar Frankfurt, dus de was moet dan even goed worden bijgewerkt.

Donderdag

Weer vroeg op vandaag, want de stucadoor is nog druk bezig met de gladde muren en plafonds. Inmiddels zit er over de vloer in de keuken en woonkamer een hele witte waas. Normaal wil ik alles graag aan kant hebben als we een paar dagen van huis zijn, maar ik merk dat ik dat gevoel nu wel wat gemakkelijker los kan laten. Het huis blijft dus wat rommelig achter. Dat vind ik wel wat minder fijn thuis komen, maar vertrekt wel wat rustiger.

Ondergaande zon
Aan het water

Vrijdag

Iets voor 10 uur vertrekken we richting Frankfurt. Joris loopt daar zondag de marathon en wij gaan als supporters met hem mee. Het is zo’n 4 uur rijden en de rit verloopt voorspoedig. We komen mooi op tijd aan bij ons hotel, waar we met z’n allen in een appartement slapen. Erg ruim met een keuken en eethoek. Frankfurt vind ik een bijzondere stad met al die hoogbouw. Je blijft omhoog kijken. Helemaal bijzonder als je dan ineens weer een paar mooie oude gebouwen ziet staan.

Zaterdag

Deze zaterdag maken we er een shopdagje van. We gaan met de metro richting centrum. Gisteren hebben we alles gelopen, maar met de marathon voor Joris in het vooruitzicht is dat niet de beste voorbereiding. We gaan eerst even ontbijten en daarna gaan we echt op pad. Genoeg om rond te snuffelen. We vinden een leuke trui voor de jongste en de meiden een leuke jas. Nou ja, die hadden ze gisteren al gespot, gingen niet meer uit het hoofd en daarvoor moesten we toch even terug. Ik kom The Body Shop tegen en heb heel nostalgisch een flesje White Musk gekocht.

Uitzicht vanuit het hotel
Op naar de start

Zondag

Vandaag is de dag van de marathon. We starten redelijk rustig op, het is fijn dat we door het verzetten van de klok een uurtje langer kunnen slapen. Of een uurtje langer ochtend hebben. Na het ontbijt en nog wat laatste dingen inpakken gaan we naar de start. Daar laten we Joris achter, die gaat beginnen aan zijn loop van ruim 42 kilometer. Ik vind het knap hoor. Het lukt om hem op verschillende punten te spotten en tussendoor kijken we naar al die lopers die ook die lange afstand afleggen. Nadat hij is gefinisht wachten we hem op met bloemen en een chocolade medaille. Die kan natuurlijk niet op tegen de medaille van de marathon. Daarna gaan we richting auto en rijden we de lange rit weer naar huis. Het was een leuk weekend, maar fijn om weer thuis te zijn. En we zijn mooi op tijd voor Expeditie Robinson. 🙂

Lees ook eens

  • De week van 17 juli

    De afgelopen weken hebben we genoten van een prachtige reis naar Tanzania. Dat is ook meteen de reden waarom dit weekoverzicht pas zo laat komt. Maar omdat deze weken zeker niet mogen ontbreken, kijk ik graag naar even terug. Deze eerste week was een week met veel mooie ervaringen, dus bereid je voor op een…

  • Oefenen

    Vanochtend ging ik op pad met mijn nieuwe camera en een nieuwe lens. Op een soort oefensafari, op zoek naar wildlife in de omgeving. Het leek wel of ik in de aflevering van gisteren van Het Perfecte Plaatje terecht was gekomen en op zoek was naar de meest kleurrijke vogel. Nou ja, die vond ik…

  • Week 4: in een waas

    De week die begon als een hele gewone week en waarbij dinsdag plotseling alles verandert. De rest van de week is een soort waas. Hopelijk kan deze terugblik voor mezelf ook weer wat overzicht en structuur aanbrengen. De dagen lijken zich aaneen te rijgen en soms moet ik echt even goed bedenken welke dag het…

  • Week 21

    Het is alweer even geleden dat ik een weekoverzicht plaatste. En ik ben nog zoekende naar een manier die goed voelt. Ik kom nu uit op onderstaand overzicht, gewoon de puntjes van afgelopen week.

2 reacties

  1. Jaa, leuk weer een weekoverzicht! Je hebt mooie foto’s gemaakt 🙂

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.