Door de week heen – week 33

Weer een week dichter bij de herfst. 🙂 Dat was aan het weer niet te werken, want het was echt heel warm de afgelopen week. Ik ging weer bijna in pauzestand. Maar de vakantie is toch echt voorbij (voor manlief en mij), dus dat was niet echt een optie. Naast het werken heb ik dus ook niet heel veel ondernomen.

Gelezen

Nog steeds aan het lezen in ‘Een geweldig nieuw begin’ van Jessica Redland. Het leest wel gemakkelijk, het is ook een feelgood roman. Ik weet alleen nog steeds niet of ik het wel iets vind. Inmiddels ben ik halverwege en ga ik het gewoon uitlezen. In mijn hoofd heb ik al een idee hoe het verhaal verder gaat verlopen. Wie weet word ik nog verrast en loopt het helemaal anders en blijkt het echt een geweldig boek. Zo ver is het nu nog niet.


Gezien

Deze week geen film gekeken, wel regelmatig een aflevering van B&B Vol Liefde. Afgelopen week schreef ik al over het MAX Orkest, wat vanavond weer op tv komt.

Op Netflix kwam ik een documentaire tegen over het tv-programma The Biggest Loser. Een Amerikaans reality programma waarin de deelnemers zoveel mogelijk moeten afvallen. Ik was al verbaasd dat zo’n programma mocht worden gemaakt, hoe schokkend is het dan dat er uiteindelijk 17 seizoenen van zijn geweest! En dan tel ik de seizoenen in andere landen niet mee. Hier was het te zien als De Afvallers. Dat was ik echt helemaal vergeten, ik heb het ook nooit gekeken.


Geluisterd

Deze week zat ik een aardige tijd in de trein. Om mooi moment om van de podcast, die ik aan het luisteren was, het einde te luisteren. Deze keer weer een Vlaamse podcast, Geisha. Over de zoektocht naar het fortuin van een grootvader. Het wordt erg prettig verteld, mooi ingekleurd met geluidseffecten. Dat klinkt misschien wat heftig, maar is het zeker niet. Het is een fijn samenspel. Daarnaast ook een goed verhaal.

Nu kan ik weer op zoek naar een volgende podcast, tips zijn altijd welkom!


Geschreven / gemaakt

Het lukte afgelopen week weer om 2 berichten te schrijven:

Door een volle werkweek bleef het daar ook wel bij.


Momenten

Afgelopen week zat ik lekker in mijn energie. Ondanks meer uurtjes werken, verliep het allemaal eigenlijk wel prima. Mijn avonden waren grotendeels vrij, wat ik ook altijd wel prettig vind. Op vrijdagavond zijn manlief en ik een rondje gaan fietsen op de racefiets. Gisteren was onze oudste jarig en gingen we gezellig lunchen. Ze werd uitgebreid toegezongen door de medewerkers van het restaurant, het voelde ongemakkelijk en was tegelijkertijd erg grappig. In de avond hielden vrienden een feestje, met bbq. Ook weer erg gezellig.

Een prima week dus, ik kijk er met een goed gevoel op terug. Komende week komen we weer steeds meer in het gewone ritme, de scholen gaan weer beginnen.

Lees ook eens

  • De week van 6 februari

    Maandag De week is goed begonnen, want het lukte me om mijn hardloopschoenen aan te doen. Zo stom, ik kan vaak de motivatie niet vinden. Maar als ik dan toch ga, voel ik me naderhand echt goed. Zelfs een beetje trots. Waarom lukt het dan niet om van te voren al zin te hebben in…

  • 17. Nieuwjaarswandeling

    Op de eerste dag van het jaar is het prima wandelweer, dus gingen we op pad. Ik plande met Komoot een route rondom het Galgeven en met z’n drieën gingen we op weg. We verbaasden ons over het warme weer, het voelde haast als lente. En genoten ondertussen van de mooie omgeving. We wandelden richting…

  • De week van 30 januari

    Deze week telt voor mij veel werkdagen, namelijk 5 in totaal. Nu werk ik niet alle dagen een volledige dag, maar ik merk toch dat ik dan vooral druk ben met mijn werk en de rest er een beetje bij inschiet. Zoals het bijhouden van mijn week, het huishouden en lezen schiet er ook nogal…

  • De week van 2 januari

    Deze week heb ik een hele week vakantie, een vakantie waar ik wel aan toe was. Door al die feestdagen zit ik inmiddels ook al wel in de juiste sfeer, dus dat komt wel goed de komende week. Maandag De week begin ik rustig met een voorzichtige poging tot uitslapen, wat niet helemaal lukt. Ik…

  • Kersttag

    Een dag na 5 december is een mooi moment voor een kersttag. Deze kwam ik tegen bij Irene. Het gebeurt wel eens dat ik een leuke tag tegen kom, die ergens opsla en vervolgens vergeet. Maar dat nu overal alles steeds meer in de kerstsferen komt, helpt wel om deze tag niet te vergeten. En…

2 reacties

  1. Ik vind dit echt een leuk concept voor een overzichtje van je week! Ik ga het misschien zelf ook eens uittesten als je dat niet erg vindt. (zeg het gerust als dat wel zo is, hoor!)
    Lijkt me inderdaad ongemakkelijk als het restaurantpersoneel voor een verjaardag zingt, ik zou het zelf ook niet zo chill vinden, haha. :p
    Ik zag een keer de twee zussen van Geisha in De Tafel Van Gert op tv en had toen bedacht dat ik de podcast graag wilde luisteren, maar was het bestaan ervan helemaal vergeten! Ik voeg ‘m toe aan mijn lijstje 🙂

    1. Natuurlijk vind ik dat niet erg, ik ben benieuwd naar jouw invulling!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.