Week 48: Boeken, klikken en shoppen

Weer een nieuwe week, die weer overgaat van de ene maand naar de andere maand. De laatste maand van het jaar. Ik vind de sfeer deze dagen wel heel fijn. Al die lichtjes, die steeds meer verschijnen.

Maandag

Eigenlijk kom ik niet meer zo vaak in de bibliotheek. Ik lees altijd met mijn ereader. Digitaal bezoek ik de bibliotheek dus wel. Maar de jongste moest een boek hebben voor school, dus dat werd dan toch een tripje naar de bieb. Nog steeds mis ik onze ruime bieb van vroeger, vooral als we even moeten zoeken naar de C-boeken. Het is ook maar een kleine verzameling, niet zo raar dat die moeilijk te vinden zijn. We vinden wel wat boeken, voor de zekerheid lenen we 2 boeken. Je weet het maar nooit, dat ene boek kan heel erg tegenvallen. Als hij er tenminste echt in gaat lezen.

Dinsdag

De volgende stap in mijn wielrencarriere is het in gebruik nemen van mijn klikpedalen. Ik had deze stap gepland staan voor het voorjaar. Maar met dat binnenfietsen is het wel zo veilig om daar nu al mee te gaan oefenen. Ik heb namelijk al allerlei doemdenkscenario’s in mijn hoofd waarbij ik door die klikpedalen met fiets en al omval. Met de eerste keer aandoen zit het allemaal nogal strak, waar ik wat zenuwachtig van word. Gelukkig kunnen ze nog wat losser en lukt het klikken al een stuk beter.

Woensdag

Er worden pepernoten gebakken hier in huis. Dat ruikt erg lekker en ze smaken ook erg goed. Zelf ben ik helemaal niet zo van het bakken, alhoewel dat ik echt graag zou willen. Het lijkt me heerlijk als je dat leuk vindt om te doen en ook nog eens iets lekkers op tafel kunt zetten. Sowieso lijkt het me erg leuk om iets te hebben waar je vol passie mee aan de slag kunt. Ik heb dat bij vlagen, maar ik heb nog nooit iets gevonden wat ik echt vol blijf houden.

Donderdag

De dag start met een rondje van 5 kilometer hardlopen. Het blijft de laatste tijd echt een uitdaging om te gaan lopen. De motivatie heb ik nog steeds niet gevonden. Wel is het een mooie ochtend om te gaan lopen. Ik neem even een afslag richting het ven, de lucht erboven is erg mooi nu de zon op komt. Het vroeg op pad zijn heeft dan toch ook zeker zijn voordelen. Het is een fijne ronde om te lopen. Maar nog niet met het gewenste resultaat.

Vrijdag

Het lijkt altijd of een hele dag werken sneller voorbij gaat dan een dag tot 13.30 uur. Dat is zo raar. De vrijdagen vind ik ook altijd prima dagen om te werken, het lijkt of alles net wat relaxter is. De dag heb ik wat extra relaxter gemaakt door mijn joggingbroek aan te doen. Meestal doe ik dat niet op thuiswerkdagen. Doe ik wel gemakkelijke kleding aan, maar dan wel een gewone broek of jurk. Vandaag maak ik een keer een uitzondering. En eigenlijk zit het te lekker.

Zaterdag

Op deze koude dag ga ik naar het voetballen kijken en sla de looptraining dus over. Ik heb extra dikke sokken aan en een legging onder mijn spijkerbroek. Het is prima te doen zo. De wedstrijd verloopt minder goed, helaas geen winst. De rest van de dag bestaat uit het wegwerken van de was, wat inmiddels weer een hele berg is. En ik ga eens een keer gehaktballen maken, wat echt lang geleden is. Ze zijn redelijk gelukt, dat wordt toch wat meer oefenen.

Zondag

ets na 9 uur stappen we in de auto richting Dusseldorf voor een dagje kerstmarkt en een dagje shoppen. Het is maar anderhalf uur rijden, helemaal niet zo ver. We zijn er lekker op tijd. De kerstmarkten starten al om 11.00 uur, maar de winkels gaan pas om 13.00 uur open. Dus we hangen wat rond, snuffelen bij de kraampjes en kopen wat te eten. Want dat Is er genoeg, overal is wel wat eten te vinden. Het is inmiddels behoorlijk druk en overal hoor je Nederlanders. We zien genoeg winkels van binnen, maar ik heb niet veel geshopt. We scoorden wel een adventkalender en ik kocht ook nog fijne huissokken.

Komende week leven we toe naar Sinterklaasavond en ben ik de dag na Sinterklaas vrij. In mijn hoofd moet er in huis nog veel gebeuren, de energie ontbreekt een beetje. Hopelijk trekt dat nog bij.

Lees ook eens

  • Dan toch eindelijk…

    Vanochtend werd ik wakker, eindelijk een keer tot de wekker geslapen. Maar geen zin in een nieuwe dag. Net zoals gisteren eigenlijk. En de dag daarvoor. Terwijl het vorige week zo lekker ging. Met voldoende energie en zin om van alles aan te pakken. Hoe frustrerend is het dat het deze week weer als een…

  • De week van 12 juni

    Deze week alweer week 2 van de training voor mijn nieuwe baan. Die eerste week vloog om, was erg vermoeiend, maar toch heb ik zin in week 3. Maar er gebeurde natuurlijk nog wel meer dan alleen mijn werk. 🙂 Maandag De week start weer in de mooie omgeving in Tilburg waar ik vorige week…

  • Rommelen met socials

    Het rommelt een beetje in social media-land. Afgelopen week kwam ik het bericht tegen over Mark Zuckerberg die de factcheckers bij Instagram en Facebook schrapt. Waardoor het dus mogelijk wordt om allerlei onzin via deze kanalen te verspreiden. Wat in deze tijd best gevaarlijk kan zijn, met al die onzin-berichten met dubieuze bedoelingen. Gisteren kwam…

  • De week van 15 januari

    De week van de sneeuwbom, jarig zijn, hardlopen en voetbal. Maar natuurlijk ook van Wie is de Mol en gewoon weer lekker rustig aan. Maandag Vorige week hoorde ik spannende voorspellingen over een sneeuwbom. Van mij hoefde dat niet uit te komen, want ik ben niet zo’n grote fan van sneeuw. Als het er net…

  • 1. Gewoon van me af typen

    Het is al een tijd geleden dat ik een blog typte. Op een ander domein, in een ander tijdperk. Of zoiets.Maar ik mis mijn uitlaatklep, mijn plekje om verhalen en foto’s kwijt te kunnen. Waar ik mijn gedachten kan ordenen, gewoon van me af typen. Ik ben een piekeraar en een doemdenker. Daardoor zit mijn…

  • De week van 30 oktober

    We gaan door naar november, kunnen we de kerstboom al zetten? Nu het zo vroeg donker is, heb ik al helemaal veel zin om de kerstboom te zetten. Ik houd me nog in, maar denk al wel na over wat meer lichtjes in huis. Maandag Op zondag 5 november start de collecteweek voor Alzheimer Nederland….

3 reacties

  1. Iets met veel passie moeten doen is een trend geworden door sociale media. Vroeger was het prima als je hobby’s had, en ook als je geen hobby’s had. En die deed je dan, of niet en geen haan die er verder naar kraaide. Nu moet het breeduit gemeten op foto’s op FB, Insta, TikTok en weet ik niet wat en waar allemaal. Want iedereen moet weten hoe goed je er in bent. Het eindproduct, of het nu een taart is of een vaas die je zelf hebt gebakken, het moet mooi zijn. Niets mislukt toch? Nee hoor, zo is het niet Aukje. Het ene jaar heb je zin in deze hobby, het andere jaar niet. Lekker belangrijk. Laat het lekker los en doe wat jij op dat moment leuk vindt. En als dat niksen is, ook goed. Laat je niet gek maken door al die mooie foto’s en filmpjes!

  2. Oh wel een prachtig gebied waar je gaat lopen, heerlijk.
    Ik moet het met het park hier in de buurt stellen maar goed, kon ook slechter natuurlijk als er helemaal geen park was.

    Wat dapper, die klikpedalen. Zou het zelf echt wel eng vinden 🙂 dus je doet dat goed.

    Ik ben ook niet zo van het bakken, zeker niet meer sedert ik glutenvrij moet. In het begin wel geprobeerd maar na heel wat bakstenen (gluten zorgt net voor de luchtigheid van het baksel) hou ik het maar bij een paar simpele recepten die niet kunnen mislukken.

  3. Ik werk ook wel graag op vrijdag 🙂 het is dan inderdaad allemaal wat relaxter, een beetje rustiger op kantoor ook en je hebt al de voorpret voor het weekend.
    En tof dat je naar een kerstmarkt ging! Dat staat hier ook nog op de planning, maar dan voor de kerstvakantie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.