Week 2: een gesloopte badkamer

Deze week gaat een beetje in een waas langs me heen. In het weekend ben ik niet fit, ik heb een flinke verkoudheid te pakken. Ik niet alleen, we lopen hier in huis zowat allemaal te hoesten en te snotteren.

Maandag

Gelukkig hoef ik deze maandag nog niet aan het werk. Maar er is genoeg te doen, want morgen gaan ze van start met de badkamer. Die moet dus helemaal leeg. Daar was ik al aan begonnen, dus het valt mee. De reserve-badkamer wordt even goed schoongemaakt en opgeruimd. We zijn er klaar voor, de badkamer kan worden gesloopt.

Dinsdag

Door het slopen van die badkamer ga ik iedere dag naar kantoor. Met mijn verkouden hoofd en de eerste dag na bijna een week vrij, heb ik wat moeite met opstarten. Oh, wat is dat thuiswerken toch vrij. Ik mis het nu al!

Woensdag

Met het maken van dit weekoverzicht merk ik dat ik helemaal geen foto’s heb gemaakt van onze gesloopte badkamer. Niet dat er zo heel veel is te zien. Vooral veel rommel en ontbrekende muren. Maar wat gaat dat slopen toch snel, alles is er gewoon al uit.

Donderdag

Het sneeuwt behoorlijk als ik richting mijn werk rijd. Het levert mooie plaatjes op, maar in het verkeer vind ik het niet zo heel fijn. Toch valt het mee, er wordt wat meer geremd door mede-weggebruikers, maar de drukte blijf ik voor.

‘s Middags mag ik mijn nieuwe bril ophalen. Binnenkort zal ik een foto plaatsen. Ik ben er erg blij mee, het is weer net wat anders.

Vrijdag

De keuze om de fiets te pakken vandaag is niet mijn beste keuze. Het fietspad is goed gestrooid, tot ik in Tilburg aankom. Daar is het meteen een heel stuk gladder. Ik zit helemaal gespannen op mijn fiets en ben blij als ik zonder te vallen op kantoor aankom.

Zaterdag

En dan is het eindelijk weekend, wat ben ik er aan toe! Niet heel handig dat ik voor de jongste een afspraak bij de kapper heb gemaakt om 8.30 uur. De nieuwjaarscross gaat niet door, dus ik had uit kunnen slapen. Maar helaas. We zijn dus vroeg op pad. Aan het eind van de middag staat er een winter-bbq met vrienden gepland. We kletsen gezellig bij. Maar ik ben zo moe, dus ben ik ook wel blij als we weer thuis zijn.

Zondag

Uitslapen wil niet helemaal lukken, maar een lege zondag in het vooruitzicht maakt dat wel goed. Dat verandert als we als VIP naar het NK veldrijden kunnen. Met wandelschoenen en twee paar sokken gaan we die kant op. De kou valt mee, maar er is genoeg modder om in weg te zakken. Het is leuk om daar rond te kijken, om Puck Pieterse Nederlands kampioene te zien worden. Ik vind haar zo’n goede wielrenner, het was een dik verdiende overwinning. Dus de zondag werd iets minder lui, maar toch een erg leuke dag.

Dan staat komende week weer in het teken van de verbouwing van de badkamer. Daar wordt weer begonnen aan het opbouwen. En vrijdag ben ik jarig! Ik ga het niet vieren, maar ben lekker vrij die dag. Ik kijk er nu al naar uit. 😊

Lees ook eens

  • De week van 16 oktober

    Qua temperaturen klopt het nu toch wat beter, het is meer herfst nu. Ook weer wennen, want ik denk dat zelfs de handschoenen wel handig zijn. Niet dat ik die bij me heb, want daar word ik altijd te laat aan herinnerd. Maar goed, verder deze week… Maandag Het is de eerste dag van de…

  • Zonnige Zondag #9

    Het is een hele rommelige week deze week, vooral aan het begin. Het komt onder andere door de warmte waardoor ik maar slecht slaap. Daardoor lijkt het ook wel of ik de begin van de week een beetje heb geblockt, die lijkt in ieders geval al langer dan een week geleden. Maar goed, er waren…

  • 19. Oogmeting

    Die bril, die draag ik al heel lang. Nou ja, niet specifiek deze die ik nu op heb, maar ik ben al lang een brildrager. Ik heb ook nog een tijdje lenzen gedragen, maar nadat ik moeder ben geworden, lukte het niet meer om daar aan te wennen. Dus draag ik een bril, zodat ik…

  • Ja, het is lente!

    Het is genoeg geweest, dat donkere weer, het vroege donker, de lente mag beginnen. En meteorologisch (dit woord vind ik altijd maar lastig om uit te spreken) gezien was het op 1 maart al zover en gisteren is het volgens de kalender dan ook zo, het is lente! En ook al wil het weer niet…

  • Week 24

    Het bloggen is nog steeds iets waar ik nog niet helemaal de energie en inspiratie voor kan vinden. Het bijhouden van mijn week in een notitie lijkt al wel meer een gewoonte te worden. Dus hieronder weer een opsomming van de afgelopen week.

Eén reactie

  1. Wat een fijne weekje heb je gehad.
    O, dat zal wat geweest zijn met die badkamer slopen.
    Sta ons hier eind mei ook te wachten.
    Leuke foto’s.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.