Week #45: met wat vertraging

Het lijkt er op dat ik een beetje in een dip zit. In een hardloopdip en een blogschrijfdip. Ik heb er even niet zo’n zin in, dus schuif ik het voor me uit of doe het gewoon niet. Of uiteindelijk dan toch wel, maar dan met wat vertraging. Dus vandaar dit weekoverzicht, met wat vertraging.

Maandag

Het lukt me om mezelf zover te krijgen toch te gaan lopen. Ik heb een week niet gelopen en het lijkt wel of ik wat frustratie eruit moet lopen. Dus ik loop een rondje van 5 kilometer, alleen wel iets te snel. Maar goed, ik heb weer gelopen. Nu even doorzetten.

In de avond kijk ik met Joris naar Menopauzia, een Vlaams programma over de overgang. Verschillende malen getipt na mijn blog over de overgang. Veel herkenbare dingen, het levert weer wat tranen op, terwijl het een erg leuk en informatief programma is. Leuk weetje: in België heten opvliegers ‘vapeurs’. Dat klinkt toch veel leuker?

Dinsdag

In mijn DayOne dagboek staat niet zo veel vermeld bij vandaag. Een hele dag gewerkt en daarna op de bank geploft. Weinig energie om nog wat te gaan doen.

Woensdag

Het gebrek aan energie zet zich door naar deze dag. Irritant dat ik het maar moeilijk kan doorbreken. De uitslag van de Amerikaanse verkiezingen leveren ook niet echt een bijdrage. Ik maak me echt zorgen om de toekomst van onze wereld. En dichter bij huis begrijp ik ook al niet veel van de politiek, hoe mensen bepaalde denkwijzen hebben en daar zoveel medestanders bij vinden.

Ook nog wat leuks, eindelijk weer een keer wat geshopt waar ik blij van word! Een jurk en een paar schoenen.

Donderdag

We zouden eigenlijk niet gaan, maar er waren toch weer kaartjes beschikbaar. Dus gingen we toch een kijkje nemen bij La Trappe, op de fiets naar de Koningshoeve. Eigenlijk had ik er helemaal geen zin in, maar het bleek toch erg leuk. Bijzonder om daar rond te kijken. Het was erg sprookjesachtig met al die verlichting.
Het was wel behoorlijk koud, mijn voeten hebben de halve nacht nog nodig gehad om op te warmen. Het voelde als een eerste winterse avond.

Vrijdag

Het is een fijne werkdag vandaag. Veel aan de telefoon, maar het zijn veel fijne gesprekken. Op vrijdag lijkt iedereen ook wat relaxter, uitkijkend naar het weekend.
We beginnen het weekend met een aflevering Hunted, dat is ook weer begonnen. Van één koppel denken we allemaal dat ze snel af zal vallen.

Zaterdag

Met Puk ga ik een lange ronde wandelen, heerlijk de bossen in. Dat was heel lang geleden, met het hardlopen heb ik daar vaak niet zo’n zin in. Als ik dan al wat kilometers in de benen heb. Maar dit is toch ook wel genieten.
In de avond gaan we uit eten met vrienden hier in het dorp. Een gezellige avond met lekker eten en iets teveel wijn. Ik drink eigenlijk nooit meer, dus die tikten wel even aan.

Zondag

Ik ga de wijntjes er maar uit lopen en ga een ronde hardlopen. Het duurde wel even, voordat ik onderweg ben. Ik neem me ook meteen voor om de volgende keer op zondag echt vroeger in de ochtend te gaan lopen. Het is behoorlijk druk, de parkeerplaatsen staan al ver vol. Ik vraag me dan toch af of er bij al die auto’s echt niemand is die ook wel met de fiets had kunnen komen?

Als ik zo mijn week terugkijk, dan snap ik die vertraging wel een beetje. Het is nog even zoeken naar mijn energie. Hopelijk krijgen we snel wat meer open weer met wat zon, wie weet helpt dat!

Lees ook eens

  • 25. Kiva

    Een aantal jaren geleden kwam je het regelmatig tegen, microkredieten. Ik geloof dat Maxima zich daar ook mee bezig is gaan houden, waardoor het toch wat meer bekendheid kreeg. Maar wat is dan eigenlijk zo’n microkrediet? Microkredieten zijn kleine leningen (tot maximaal enkele honderden euro’s) die voornamelijk worden toegekend aan kleine en/of startende ondernemers -heel…

  • De week van 19 juni

    Nog volop in training, wat natuurlijk een groot deel van mijn tijd in beslag neemt. En mijn energie, want het is behoorlijk intensief! Maar inmiddels ben ik over de helft, het einde van de inwerkperiode komt in zicht. Maandag Deze week staat in het teken van het bellen, wat je natuurlijk veel doet als je…

  • Ik stop ermee

    Lijstjes maken, ik doe het graag. En daar komen dan ook allerlei lijstjes bij met doelen. Of challenges of wat dan ook. Daar begin ik dan heel actief aan, helemaal enthousiast en dan…. is het over. Heb ik er geen zin meer in of vergeet ik het gewoon. Iedere keer doe ik het weer. Er…

  • De week van 1 januari

    De eerste week van het nieuwe jaar. Meteen een goed begin, want ik heb een week vakantie. Met een reis naar Berlijn op de planning. Prima start van het jaar. Maandag Gelukkig nieuwjaar! We zijn aanbeland in 2024, in een fris nieuw jaar. We beginnen het jaar heerlijk rustig aan. Langzaam opstarten. Wel even nog…

  • Zonnige Zondag #9

    Het is een hele rommelige week deze week, vooral aan het begin. Het komt onder andere door de warmte waardoor ik maar slecht slaap. Daardoor lijkt het ook wel of ik de begin van de week een beetje heb geblockt, die lijkt in ieders geval al langer dan een week geleden. Maar goed, er waren…

2 reacties

  1. Hier ook weinig fut en ik weet ook eventjes niet goed waarover ik moet schrijven op mijn blog. Het gaat wel weer voorbij.
    Blij dat je zoveel aan Menopauzia hebt. Ik ben er nog niet mee bezig, maar het leek me wel een leuk programma. Ik ga eens kijken of ik het kan herbekijken binnenkort 🙂

    1. Ja inderdaad, het zal wel een fase zijn. Ik vind ze altijd wel irritant. 🙂
      En het is een leuk programma, ook als je er nog niet mee te maken hebt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.